top of page

Bruk av robot i Fun Lights nye reklamefilm

1 March 2025


Scream Media fikk i oppdrag å utvikle en helt ny markedsføringskampanje for Fun Light, med mål om å knytte merkevaren tettere til middagsretter og skape en ungdommelig og moderne visuell identitet..


For å realisere dette konseptet ble hele kampanjen bygget inn i et VFX-univers og filmet på bluescreen. Vår Wally-robot ble brukt i samtlige scener for å skape unike kamerabevegelser, og trackingdata fra opptakene ble sendt direkte til VFX-teamet for å effektivisere simuleringen i 3D-programmet. Roboten ble også brukt som jib-kran i flere bilder, noe som ga større fleksibilitet i kamerabevegelsene.






En av de største fordelene med å bruke en robotarm er muligheten til å gjenta den eksakt samme bevegelsen hver gang. Dette var spesielt viktig i en produksjon med flere skuespillere, ulike oppgaver og begrenset tid per opptak. Ved å forhåndsprogrammere kamerabevegelsene kunne regissøren fokusere fullt på skuespillerne, samtidig som hver tagning ble identisk med den forrige.


Behind the scenes fra Fun Light opptak

Ansvarlige for roboten var Adrian Axel og Peter Bryng, mens Joakim Østrem fungerte som Bolt-assistent.


🎬 Sjekk ut reklamefilmen og behind-the-scenes fra innspillingen!Vurderer du å bruke robot i din neste produksjon? Ta gjerne kontakt med oss! 😊


bottom of page